مصاحبه آرشیو خبر ها
روزهای غمگین و دردناك خدیرا در یوونتوس

روزهای غمگین و دردناك خدیرا در یوونتوس

 

می‌گوید ذاتاً ورزشكار است و اگر فوتبالیست نمی‌شد یك تنیسور قهار و یا حتی گلف‌بازی حرفه‌ای می‌شد. از دوران حضورش در یوونتوس راضی است و از عدم راهیابی تیم ملی ایتالیا به جام‌جهانی روسیه به خاطر هم‌تیمی‌هایش بسیار ناراحت است.

 

سامی خدیرا هافبك آلمانی یوونتوس در گفتگو با روزنامه Gazzetta dello sport، مطالب جالبی را در خصوص موضوعات مختلف از جمله «یوونتوس»، «تیم ملی ایتالیا» و «فصل نخست حضورش در جمع‌بیانكونری‌ها» بیان كرده كه بخش‌هایی از این مصاحبه را در ادامه خواهید خواند:

 

شماره 6 یوونتوس در ابتدای این گفتگو با اشاره به دیدار نوامبر گذشته تیم ملی ایتالیا در مقابل سوئد و ناكامی آتزوری در راهیابی به جام‌حهانی 2018 روسیه عنوان كرد:

 

بعد از این دیدار من به شدت ناراحت بودم؛ مخصوصاً برای بوفون كه در آن روزها به شدت متألم و محزون بود، در حالیكه بدون تردید استحقاق حضور در ششمین جام‌جهانی دوران ورزشی‌اش را داشت؛ برای بارتزالی، كیه‌لینی و حتی ده‌روسی بسیار ناراحت و متأثر بودم. هرچه بود آنها بازیكنان بزرگی بودند كه نبودشان در جام‌جهانی حسرت‌بار بود. این احساس دردناك را در نخستین جلسه تمرینی پس از حضور در تمرینات یووه در در چهره تك‌تك‌ بیانكونری‌های تیم ملی دیدم. با گذر از آن روزها و عبور از این تجربه تلخ، آتزوری اینك می‌داند كه برای حضور در جام‌جهانی بعدی باید چه كارهایی را انجام دهد و چگونه بار دیگر به سطح اول فوتبال جهان بازگردد.

 

خدیرا در ادامه با اشاره به فصل نخست حضورش در یووه و مصائب فراوانش در آن سال، یادآور شد:

 

باشگاه یوونتوس همواره توجه ویژه‌ای به بازیكنان آلمانی داشته است. شاید همین احترام همیشگی باعث شده بود بعد از اولین فصل حضورم در یووه احساس خوبی در مورد خودم نداشته باشم؛ از اینكه می‌دیدم نمی‌توانم حضوری با كیفیت و مفید برای بیانكونری داشته باشم، بسیار مأیوس شده بودم. مصدمیت‌های پیاپی، فرسودگی‌های روحی در آن روزها به شدت مرا درگیر خود كرده بودند. با خودم تصمیم گرفتم یا یك بار دیگر به شرایط ایده‌آلم بازگردم یا برای همیشه فوتبال را كنار بگذارم. با تلاش و تمرین بسیار، مراقبت از سلامتی‌ام، تغذیه مناسب و انگیزه فراوان یكبار دیگر موفق شدم به همان هدفی كه می‌خواستم برسم.

 

هافبك آلمانی یووه در بخش دیگری از این گفتگو با تأكید بر حفظ وحدت و انسجام تیمی در یوونتوس، خاطرنشان كرد:

 

معتقدم در یك باشگاه فوتبال، چیزی كه بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد ارجح بودن موفقیت تیم بر موقعیت شخصی است. تنها در این صورت است كه هر كدام از بازیكنان یك تكه‌ از موفقیت نهایی تیم خواهند بود.

 

سامی خدیرا هافبك 31 ساله یوونتوس در سال 2015 با قراردادی 4 ساله و به عنوان بازیكن آزاد از رئال مادرید به بانوی پیر پیوست. او در سه فصل گذشته 109 بار برای یوونتوس در رقابت‌های مختلف به میدان رفته و 19 باز نیز برای بیانكونری‌ها گلزنی كرده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: